18 november, 2005

80 - Google leest mijn weblog mee

We hebben natuurlijk allemaal de berichten gehoord over de belangstelling van Google voor boeken, namelijk het willen scannen van boeken en toegankelijk maken via internet, inmiddels volgt Microsoft het voorbeeld.

Ik las hier een hilarisch artikel over een nieuwe Googledienst, namelijk Google Purge. Een citaat:
"As a part of Purge's first phase, executives will destroy all copyrighted materials that cannot be searched by Google. (...) 'Thanks to Google Purge, you'll never have to worry that your search has missed some obscure book, because that book will no longer exist. And the same goes for movies, art, and music.' (...) Some analysts speculate that the categories of information Google will eventually index or destroy include handwritten correspondence, buried fossils, and private thoughts and feelings."
Ik vrees dat de helft van mijn bibliotheek het slachtoffer wordt van Google Purge, ik het teveel "obscure books". Morgen begin ik te graven aan mijn ondergrondse bibliotheek.

Nu leek Google altijd ver weg, behalve dat het lezers naar mijn weblog stuurt (en daar ben ik weer dankbaar voor). Maar gisteren zag ik dit lijstje bij mijn teller:

1.
17 november
16:54

Chello, Nederland
2.
17 november
16:57
XS4all Internet B.V., Nederland
3.
17 november
17:12
Skynet Belgacom, België
4.
17 november
17:26
Scarlet Network, Nederland
5.
17 november
18:06
Tiscali, Nederland
6.
17 november
18:12
Planet Internet, Nederland
7.
17 november
18:36
EuroNet Internet, Amsterdam, Nederland
8.
17 november
19:08
Casema NV, Nederland
9.
17 november
19:11
Google Inc., Mountain View, Verenigde Staten
10.
17 november
19:19
Telenet, België

Oei, Google leest mee... Ik schrijf natuurlijk over het zoeken naar boeken. Willen ze mij misschien inhuren in hún zoektocht naar boeken, om ze te kunnen indexeren?

Vergeefs natuurlijk, want ik en jullie weten dat er niets gaat boven een echt boek, de geur van lijm, het ritselen van het papier, het voelen van het omslag... daar kan geen eBook tegenop!


1 opmerking:

Unknown zei

Helaas, dit is waarschijnlijk alleen maar hun 'spider' die je site periodiek indexeert voor de zoekmachine... Vergeet die goedbetaalde baan in de VS dus maar!